Fostering Intercultural Competence Through Art and ICT Among University Students in Spain and Finland

Tutkimustuotokset: Kirjoitus kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaLukuTieteellinenvertaisarvioitu

Tiivistelmä

Tässä luvussa esitellään, miten tieto- ja viestintätekniikan käyttö ja sen soveltaminen yhteistoiminnallisessa oppimisessa voi edistää kielitaidon kehittymistä kaksikielisissä tilanteissa. Kirjoittajat jakavat tuloksia kansainvälisestä, ylio kolme vuotta kestäneestä projektistaan kahden eurooppalaisen kasvatustieteellisen yliopiston välillä. Projekti keskittyi yliopisto-opiskelijoiden ja kulttuuriperinnön vuorovaikutukseen. Opiskelijoita pyydettiin tekemään taiteellinen juliste, jossa he käyttivät lähtökotana valitsemaansa opiskelupaikkakuntansa kulttuuriperintökohdetta. Sitten he tallensivat kuvan blogiin ja kommentoivat toistensa teoksia englannin kielellä. Päätulokset ovat, että osallistujat olivat tyytyväisiä saadessaan tutustua toisen maan kulttuuriin sekä löytäessään uusia puolia kotimaansa kulttuuriperinnöstä. Lisäksi he arvostivat kuvataiteen ja oppiaineidenvälisyyden potentiaalia kulttuuriin perehtymisen ja kielenopiskelun harjoittelun välineinä.
Alkuperäiskielienglanti
Emojulkaisun nimi Cross-Cultural Perspectives on Technology-Enhanced Language Learning
ToimittajatDara Tafazoli , M. Elena Gomez Parra, Cristina A. Huertas-Abril
JulkaisijaIGI Global
Luku14
Sivut237-262
Sivumäärä26
ISBN (elektroninen)9781522554646
ISBN (painettu)1522554637, 9781522554639
DOI - pysyväislinkit
TilaJulkaistu - 8 kesäkuuta 2018
OKM-julkaisutyyppiA3 Vertaisarvioitu artikkeli kokoomateoksessa