Anna-Maija Partanen

Yliopistonlehtori, matematiikan didaktiikka

Tutkimustuotokset

  1. 2019
  2. Julkaistu

    Developing a frame for analysing different meanings of the concept of variable mediated by tasks in elementary-school mathematics textbooks

    Partanen, A-M. & Tolvanen, P., 2019, julkaisussa : Nordic studies in mathematics education. 24, 3-4, s. 59-79

    Tutkimustuotokset: Kirjoitus lehdessä tai erikoisnumeron toimittaminenArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

  3. Julkaistu

    Learning to solve equations in three Swedish-speaking classrooms in Finland

    Röj-Lindberg, A-S. & Partanen, A-M., 2019, Encountering Algebra: A Comparative Study of Classrooms in Finland, Norway, Sweden, and the USA. Kilhamn, C. & Säljö, R. (toim.). Springer, s. 111-138

    Tutkimustuotokset: Kirjoitus kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaLukuTieteellinenvertaisarvioitu

  4. 2018
  5. Julkaistu

    Uncategorizable cases in developing a frame for analyzing different meanings of the concept of the variable mediated by mathematical tasks

    Tolvanen, P. & Partanen, A-M., 3 heinäkuuta 2018, Proceedings of the 42nd conference of the international group for the psychology of mathematics education. Bergqvist, E., Österholm, M., Granberg, C. & Sumpter, L. (toim.). Umeå, Sweden: PME

    Tutkimustuotokset: Kirjoitus kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

  6. Julkaistu

    Mathematics Curriculum: The Case of Finland

    Hemmi, K., Krzywacki, H. & Partanen, A-M., 2018, International perspectives on Mathematics Curriculum. Thompson, D. R., Huntley, M. A. & Suurtamm, C. (toim.). Charlotte: Information age publishing, s. 71-102

    Tutkimustuotokset: Kirjoitus kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaLukuTieteellinenvertaisarvioitu

  7. 2017
  8. Julkaistu

    Conceptions and skills of fifth graders related to algebraic equation solving in three pilot tests

    Partanen, A-M. & Tolvanen, P., 2017.

    Tutkimustuotokset: KonferenssiesitysKonferenssipaperiTieteellinen

  9. Julkaistu

    Introduction to equation solving for a new generation of algebra learners

    Röj-Lindberg, A-S., Partanen, A-M. & Hemmi, K., 2017, Proceedings of the Tenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education : CERME 10. Dooley, T. & Gueudet, G. (toim.). Dublin: Dublin City University

    Tutkimustuotokset: Kirjoitus kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussaKonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

  10. 2015
  11. Julkaistu

    Sociomathematical norms negotiated in the discussions of two small groups investigating calculus

    Partanen, A-M. & Kaasila, R., 2015, julkaisussa : INTERNATIONAL JOURNAL OF SCIENCE AND MATHEMATICS EDUCATION. 13, 4, s. 927-946

    Tutkimustuotokset: Kirjoitus lehdessä tai erikoisnumeron toimittaminenArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

  12. 2013
  13. Julkaistu

    Introduction to equations: Three cases as a part of a video study

    Röj-Lindberg, A-S., Partanen, A-M. & Björkqvist, O., 2013.

    Tutkimustuotokset: KonferenssiesitysKonferenssipaperiTieteellinen

  14. 2011
  15. Julkaistu
  16. 2007
  17. Julkaistu

    Styles of Linguistic Peer Interaction of Girls and Boys in Four Small Groups Investigating Mathematics

    Partanen, A-M., 2007, julkaisussa : Philosophy of Mathematics Education Journal . 21, 2

    Tutkimustuotokset: Kirjoitus lehdessä tai erikoisnumeron toimittaminenArtikkeliTieteellinen

Edellinen 1 2 Seuraava

ID: 322887