Suvi Lakkala

Senior lecturer

Research output

  1. 2019
  2. Published

    Inklusiivisen pedagogiikan sisältö ja metodit

    Lakkala, S., Dec 2019, Opaskirja oppilaan kohtaamiseen monikulttuurisessa koulun arjessa. Paksuniemi, M., Körkkö, M., Keskitalo, P. & Norvapalo, K. (eds.). Turku: Siirtolaisuusinstituutti, p. 33-40 8 p. ( Julkaisuja / Publikationer / Publications (Siirtolaisuusinstituutti); No. 26).

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterProfessional

  3. Published

    Koulun mahdollisuudet lapsen oppimisen ja hyvinvoinnin vahvistajana – opettajat ja koulukuraattorit hyvinvointityön tarpeen tunnistajina ja koordinoijina.

    Lakkala, S. P., Turunen, T., Laitinen, M. & Kauppi, A. J., 26 Mar 2019, In : Kasvatus : Suomen kasvatustieteellinen aikakauskirja. 50, 1, p. 47-59 12 p.

    Research output: Contribution to journalArticleScientificpeer-review

  4. Published

    Steps towards and challenges of inclusive education in Northern Finland

    Lakkala, S. P., Takala, M., Miettunen, H., Kyrö-Ämmälä, O., Sarivaara, E. & Kielinen, M., 25 Mar 2019, Including the North : a comparative study of the policies on inclusion and equity in the Circumpolar North. Beaton, M. C., Hirshberg, D. B., Maxwell, G. R. & Spratt, J. (eds.). Rovaniemi: Lapin yliopisto, p. 125-142 17 p.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

  5. Published

    Finnish Vocational Education and Training in Transition

    Lakkala, P. & Lakkala, S. P., 24 Jan 2019, Introduction to the Finnish Educational System. Paksuniemi, M. & Keskitalo, P. (eds.). Leiden: Brill, p. 33-50 17 p.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

  6. Published

    Tracing Inclusive Education and its Prerequisites in the Finnish Education System

    Lakkala, S. P., 24 Jan 2019, Introduction to the Finnish Educational System. Paksuniemi, M. & Keskitalo, P. (eds.). Leiden: Brill, p. 15-32 17 p.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

  7. E-pub ahead of print

    ”For the whole grade’s common good and based on the student’s own current situation”: differentiated teaching and the choice of methods among Finnish teachers

    Laari, A., Lakkala, S. & Uusiautti, S., 1 Jan 2019, In : Early child development and care.

    Research output: Contribution to journalArticleScientificpeer-review

  8. Published

    #Hyvinvoiva amis. Peruskoulusta ammattiopintoihin ja työelämään Lapissa: Kehittämishankkeen taustaselvitys

    Lakkala, S. (ed.) & Narkaus, S. (ed.), 2019, Rovaniemi: Lapin yliopisto. 77 p.

    Research output: Book/ReportCommissioned reportProfessional

  9. 2018
  10. Published

    Inklusiivisen luokan vuorovaikutussuhteet

    Kyrö-Ämmälä, O. & Lakkala, S. P., 22 Nov 2018, In : eErika : Erityispedagogista tutkimusta ja koulutuksen arviointia . 2018, 2, p. 30-36 7 p.

    Research output: Contribution to journalArticleProfessional

  11. Published

    Teachers' perceptions of educational reform aimed at inclusion

    Lakkala, S. P. & Thuneberg, H., 3 Sep 2018, In : EDUCATION IN THE NORTH. 25, 1-2, p. 295-319

    Research output: Contribution to journalArticleScientificpeer-review

  12. Published

    Sosiaalityön interprofessionaalinen asiantuntijuus: tapausesimerkkinä koulun sosiaalityö

    Laitinen, M., Kemppainen, T. S., Lakkala, S. P., Kauppi, A. J., Veikanmaa, S. M., Välimaa, M. M. & Turunen, T. A., 16 Feb 2018, Sosiaalityön muuttuva asiantuntijuus. Juvonen, T., Lindh, J., Pohjola, A. & Romakkaniemi, M. (eds.). Unipress, p. 154-181 (Sosiaalityön tutkimuksen seuran vuosikirja; No. 2018).

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

Previous 1 2 3 4 Next

ID: 319254