Suvi Lakkala

Senior lecturer

Research output

  1. 2020
  2. Published

    Students’ Social Self-Image and Engagement with Studies within the Classroom: A Qualitative Multimethod Research on Teachers’ Pedagogical Activities in Inclusive Education

    Lakkala, S., Uusiautti, S., Kyrö-Ämmälä, O. & Grönfors, P., 28 May 2020, In : INTERNATIONAL JOURNAL OF WHOLE SCHOOLING. 16, 1, p. 35-60

    Research output: Contribution to journalArticleScientificpeer-review

  3. Published

    Inklusiivisen kasvatuksen monet mahdollisuudet

    Takala, M., Lakkala, S. & Äikäs, A., 7 May 2020, Mahdoton inkluusio?: Tunnista haasteet ja mahdollisuudet. Takala, M., Äikäs, A. & Lakkala, S. (eds.). Jyväskylä: PS-kustannus, p. 13-44

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

  4. Published

    Koulu hyvinvointia tukemassa: Nuoret ja huoltajat kokemusasiantuntijoina

    Lakkala, S. & Lantela, L., 7 May 2020, Mahdoton inkluusio?: Tunnista haasteet ja mahdollisuudet. Takala, M., Äikäs, A. & Lakkala, S. (eds.). Jyväskylä: PS-kustannus, p. 237-264

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

  5. Published

    Mahdoton inkluusio? Tunnista haasteet ja mahdollisuudet

    Takala, M., Äikäs, A. & Lakkala, S., 7 May 2020, Jyväskylä: PS-kustannus. 264 p.

    Research output: Book/ReportBookScientificpeer-review

  6. Published

    The role of comprehensive schools in supporting the well-being of Northern-Finnish young people as perceived by the young people, parents and carers

    Lantela, L. & Lakkala, S., 7 May 2020, In : EDUCATION IN THE NORTH. 27, 1, p. 125-140

    Research output: Contribution to journalArticleScientificpeer-review

  7. 2019
  8. Published

    Implementing Inclusive Education in Lithuania: What are the main Challenges according to Teachers’ Experiences?

    Lakkala, S., Juškevičienė, A., Česnavičienė, J., Poteliūnienė, S., Ustilaitė, S. & Uusiautti, S., 20 Dec 2019, In : Acta Paedagogica Vilnensia. 43, p. 37-56 19 p.

    Research output: Contribution to journalArticleScientificpeer-review

  9. Published

    Inklusiivisen pedagogiikan sisältö ja metodit

    Lakkala, S., Dec 2019, Opaskirja oppilaan kohtaamiseen monikulttuurisessa koulun arjessa. Paksuniemi, M., Körkkö, M., Keskitalo, P. & Norvapalo, K. (eds.). Turku: Siirtolaisuusinstituutti, p. 33-40 8 p. ( Julkaisuja / Publikationer / Publications (Siirtolaisuusinstituutti); No. 26).

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterProfessional

  10. Published

    Koulun mahdollisuudet lapsen oppimisen ja hyvinvoinnin vahvistajana – opettajat ja koulukuraattorit hyvinvointityön tarpeen tunnistajina ja koordinoijina.

    Lakkala, S. P., Turunen, T., Laitinen, M. & Kauppi, A. J., 26 Mar 2019, In : Kasvatus : Suomen kasvatustieteellinen aikakauskirja. 50, 1, p. 47-59 12 p.

    Research output: Contribution to journalArticleScientificpeer-review

  11. Published

    Steps towards and challenges of inclusive education in Northern Finland

    Lakkala, S. P., Takala, M., Miettunen, H., Kyrö-Ämmälä, O., Sarivaara, E. & Kielinen, M., 25 Mar 2019, Including the North : a comparative study of the policies on inclusion and equity in the Circumpolar North. Beaton, M. C., Hirshberg, D. B., Maxwell, G. R. & Spratt, J. (eds.). Rovaniemi: Lapin yliopisto, p. 125-142 17 p.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

  12. Published

    Finnish Vocational Education and Training in Transition

    Lakkala, P. & Lakkala, S. P., 24 Jan 2019, Introduction to the Finnish Educational System. Paksuniemi, M. & Keskitalo, P. (eds.). Leiden: Brill, p. 33-50 17 p.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

Previous 1 2 3 4 5 Next

ID: 319254