Minna Körkkö

PhD Candidate

Profile photo

Minna Körkkö

Researcher

  • Faculty of Education
  • Faculty of Education
  • General Doctoral Programme

Research interests

teacher education, teaching practice, professional development, reflection, immigrant education

Research interests

My research interests include research-based teacher education, reflection and teacher professional development, educational equality and immigrant education. In my doctoral dissertation, I aim to find out how learning of reflection skills can be guided and how reflection skills can be taught in primary teacher education. I focus on video-application VEO and its possibilities in enhancing student teachers' reflection. 

 

Qualifications

1 Aug 201714 May 2018

Master of Arts (Education), Educational Science, University of Lapland

1 Aug 200921 May 2014

Employment

Researcher

Faculty of Education

University of Lapland

Rovaniemi, Finland

1 Jan 201931 Jan 2020

Doctor of Education, Faculty of Education

University of Lapland

Rovaniemi, Finland

Supervised by: Outi Merja Kaarina Kyrö-Ämmälä, Tuija Anneli Turunen

25 May 2015 → present

Doctor of Education, General Doctoral Programme

University of Lapland

25 May 2015 → present

Researcher

Faculty of Education

University of Lapland

Rovaniemi, Finland

1 Sep 201731 Dec 2018

Junior Researcher

Faculty of Education

University of Lapland

Rovaniemi, Finland

1 Aug 201631 Aug 2017

työskentely tutkimushankkeissa

Junior Researcher

Faculty of Education

University of Lapland

Rovaniemi, Finland

1 Jan 201631 Jul 2016

Julkaisut

Projects

A clear path of learning-Ethnic groups pupils in school path transition

Paksuniemi, M., Körkkö, M., Niemisalo, S. & Rahko-Ravantti, R.

Euroopan sosiaalirahasto ESR / European Social Fund ESF

01/01/201628/02/2017

ArkTOP: Arctic Reformative and Exploratory Teaching Profession

Kotilainen, M., Leskisenoja, E., Körkkö, M., Tuisku, V., Turunen, T., Enbuska, J., Hietanen, L., Hiltunen, M., Manninen, A. & Vanhatapio, T.

Ministry of Education and Culture

01/08/201730/04/2020

KOP: Cultural-Sensitive Learning Path in Lapland

Paksuniemi, M., Körkkö, M., Izadi, P. & Keskitalo, P.

Euroopan sosiaalirahasto ESR / European Social Fund ESF

01/02/201831/01/2020

DigiGO!: Digitalization in Teaching and Learning

Turunen, T., Körkkö, M., Rasi, P., Kangas, M., Korva, S., Väätäjä, J. & Kari, S.

Euroopan sosiaalirahasto ESR / European Social Fund ESF

01/01/201730/06/2019

VEO: Video Enhanced Observation

Turunen, T., Kyrö-Ämmälä, O. & Körkkö, M.

Euroopan komissio / European Commission

01/10/201530/09/2017

Publications

Research outputs

Towards meaningful reflection and a holistic approach: creating a reflection framework in teacher education

Körkkö, M., 17 Oct 2019, In : SCANDINAVIAN JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH.

Opettaja, päivitätkö tavoitteellisesti osaamistasi? Puheenvuoroja

Leskisenoja, E., Körkkö, M. & Kotilainen, M-R., May 2019, In : Kasvatus : Suomen kasvatustieteellinen aikakauskirja. 50, 2, p. 173-178 5 p.

DigiGO! Lapin koulujen maakunnallista verkostoa kehittämässä

Kari, S. (ed.), Korva, S. (ed.) & Körkkö, M. (ed.), 3 Apr 2019, Rovaniemi: Lapin ammattikorkeakoulu. 70 p. (Lapin ammattikorkeakoulun julkaisusarja: Sarja B. Tutkimusraportit ja kokoomateokset; No. 5/2019).

Kartoitus verkostomaisesta opetus- ja kehittämistoiminnasta

Körkkö, M., 3 Apr 2019, DigiGO! : Lapin koulujen maakunnallista verkostoa rakentamassa. Kari, S., Korva, S. & Körkkö, M. (eds.). Rovaniemi: Lapin ammattikorkeakoulu, p. 11-30 30 p. (Lapin ammattikorkeakoulun julkaisuja. Sarja B. Tutkimusraportit ja kokoomateokset).

KOP hanke, Jenni Oo Kyaw

Oo Kyaw, J., Paksuniemi, M., Körkkö, M. & Choi, W., 25 Mar 2019

KOP hanke, Aslak Uula Länsman

Länsman, A. U., Paksuniemi, M., Körkkö, M. & Choi, W., 6 Feb 2019

Kulttuurisensitiivinen opinpolku Lapissa

Körkkö, M., Izadi, P., Keskitalo, P. & Paksuniemi, M., 2 Feb 2019, In : Lapin kansa. 2.2.2019, p. 3 1 p.

Immigrant Students in the Finnish Educational System

Körkkö, M. K., 24 Jan 2019, Introduction to the Finnish Educational System. Paksuniemi, M. & Keskitalo, P. (eds.). Brill, p. 81-95

Using a video app as a tool for reflective practice

Körkkö, M. K., Morales Rios, S. & Kyrö-Ämmälä, O., 2 Jan 2019, In : EDUCATIONAL RESEARCH. 61, 1, p. 22-37

Kultursensitiiva oahppobálggis Lappi eanagottis

Keskitalo, P., Paksuniemi, M., Körkkö, M. & Izadi, P., 2019, In : Kide : Lapin yliopiston tiede- ja taidelehti. 40, 1, p. 4

Miten opettajaopiskelijasta kasvaa reflektiivinen praktikko?

Kyrö-Ämmälä, O., Körkkö, M. K. & Turunen, T. A., Apr 2017, In : Sirius - eNorssin tutkoke-toiminnan tiedotuslehti. 6 (2/2017), p. 34-39

How does a student teacher become a reflective practitioner?

Kyrö-Ämmälä, O., Körkkö, M. K. & Turunen, T. A., 30 Mar 2017.

Maahanmuuttajaoppilaiden siirtymät perusopetuksesta toisen asteen koulutukseen Lapissa

Körkkö, M. & Niemisalo, S., 22 Feb 2017, Opintie sujuvaksi Lapissa. Körkkö, M., Paksuniemi, M., Niemisalo, S. & Rahko-Ravantti, R. (eds.). Turku: Siirtolaisuusinstituutti, p. 45-67 ( Julkaisuja / Siirtolaisuusinstituutti; No. 6).

Opintie sujuvaksi Lapissa

Körkkö, M. (ed.), Paksuniemi, M. (ed.), Niemisalo, S. (ed.) & Rahko-Ravantti, R. (ed.), 22 Feb 2017, Turku: Siirtolaisuusinstituutti. 164 p. ( Julkaisuja / Siirtolaisuusinstituutti; No. 6).

Selvityshankkeen teoreettinen tausta, menetelmät ja eettiset kysymykset

Körkkö, M. K., Niemisalo, S. T., Saarreharju, M. & Rahko-Ravantti, I. R. M., 22 Feb 2017, Opintie sujuvaksi Lapissa. Körkkö, M., Paksuniemi, M. & Niemisalo, S. (eds.). Turku: Siirtolaisuusinstituutti, p. 9-43 35 p. 1. ( Julkaisuja / Publikationer / Publications (Siirtolaisuusinstituutti); No. 2017, 6).

Giehtagirji: doaibmabidjoevttohusat njuovžilis skuvlasirdašuvvamiidda Sámis

Rahko-Ravantti, R., Körkkö, M. & Paksuniemi, M., 2017, Rovaniemi: Lapin yliopisto, Kasvatustieteiden tiedekunta. 24 p.

Kietâkirje: toimâoovdânpyehtimeh njyebžilis škovlâsirdâšmáid Laapist

Rahko-Ravantti, R., Körkkö, M. & Paksuniemi, M., 2017, Rovaniemi: Lapin yliopisto, Kasvatustieteiden tiedekunta. 24 p.

Kutaieb: aardh lelfaalyat lelintegal lelmadrasah bisalash fi Lapland

Rahko-Ravantti, R., Körkkö, M. & Paksuniemi, M., 2017, Rovaniemi: Lapin yliopisto, Kasvatustieteiden tiedekunta. 24 p.

Käsikirja: Toimenpide-esityksiä sujuviin koulusiirtymiin Lapissa

Rahko-Ravantti, R., Körkkö, M. & Paksuniemi, M., 2017, Rovaniemi: Lapin yliopisto, Kasvatustieteiden tiedekunta. 24 p.

Manual: Proposals for easy school transitions in Lapland

Rahko-Ravantti, R., Körkkö, M. & Paksuniemi, M., 2017, Rovaniemi: Lapin yliopisto, Kasvatustieteiden tiedekunta. 24 p.

РУКОВОДСТВО: Рекомендации для гармоничного перехода с одной образовательной ступени на другую в Лапландии

Rahko-Ravantti, R., Körkkö, M. & Paksuniemi, M., 2017, Rovaniemi: Lapin yliopisto, Kasvatustieteiden tiedekunta. 24 p.

Professional development through reflection in teacher education

Körkkö, M. K., Kyrö-Ämmälä, O. M. K. & Turunen, T. A., Apr 2016, In : TEACHING AND TEACHER EDUCATION. 55, p. 198-206

Educating teachers as researchers in initial teacher education

Kyrö-Ämmälä, O. M. K. & Körkkö, M. K., 19 Nov 2014.

Conferences and seminars

Activities

Personal development plans (PDP) as a tool to promote teacher career development

Minna Körkkö (Speaker), Marja-Riitta Kotilainen (Speaker)
11 Oct 2019

INTERNATIONAL ELECTRONIC JOURNAL OF ELEMENTARY EDUCATION (Journal)

Minna Körkkö (Peer reviewer)
2019

Kehittymissuunnitelma opettajien uranaikaisen kehittymisen tukena

Minna Körkkö (Speaker)
16 Nov 2018

Towards meaningful reflection: creating a reflection framework in teacher education

Minna Körkkö (Speaker)
3 Oct 2018

EDUCATION IN THE NORTH (Journal)

Rachel Shanks (Chief editor), Tuija Turunen (Guest editor), Minna Kristiina Körkkö (Guest editor)
May 2018 → …

EDUCATION IN THE NORTH (Journal)

Minna Körkkö (Editorial board member)
2018 → …

JOURNAL OF EARLY CHILDHOOD TEACHER EDUCATION (Journal)

Minna Körkkö (Peer reviewer)
2018 → …

Reflectice practice in the primary teacher education programme at the University of Lapland-Educating reflective practitioners

Minna Körkkö (Speaker)
7 Dec 2017

Kasvatustieteen päivät 2017

Minna Körkkö (Organiser), Tuija Anneli Turunen (Organiser)
29 Nov 20171 Dec 2017

Reflecting or not. That’s the question.

Minna Körkkö (Speaker), Tuija Anneli Turunen (Speaker), Outi Kyrö-Ämmälä (Speaker)
8 Jun 201712 Jun 2017

Communicating Arctic Change - Successes and Challenges of Effective Science Communication from Multiple Perspectives

Minna Körkkö (Organiser)
31 Mar 20177 Apr 2017

How does a student teacher become a reflective practitioner

Outi Kyrö-Ämmälä (Speaker), Minna Körkkö (Speaker), Tuija Anneli Turunen (Speaker)
30 Mar 201731 Mar 2017

TEACHING AND TEACHER EDUCATION (Journal)

Minna Körkkö (Peer reviewer)
2017 → …

Kasvatustieteen päivät 2016

Minna Körkkö (Organiser)
17 Nov 201618 Nov 2016

VEO (Video Enhanced Observation) opettajaopiskelijan ammatillisen kehittymisen tukena [VEO as a support for a student teacher's professional development]

Minna Körkkö (Speaker)
17 Nov 201618 Nov 2016

VEO (Video Enhanced Observation) as a tool for student teachers’ professional development

Minna Körkkö (Speaker)
12 Jun 201614 Jun 2016

University of the Arctic (Uarctic) (External organisation)

Minna Körkkö (Member)
2016 → …

Ensimmäisen vuosikurssin luokanopettajaopiskelijoiden näkemykset tutkimusperustaisesta opettajankoulutuksesta [First-year student teachers’ views on research-based teacher education]

Minna Körkkö (Speaker)
19 Nov 201520 Nov 2015

The development of practical theories in teacher education

Minna Körkkö (Speaker)
22 Oct 201425 Oct 2014

Other presentations

Kyrö-Ämmälä, O & Körkkö, M. (2016). ETEVÄ videoista pedagogiikkaa-videot ammatillisen kasvun tukena-seminaari [ETEVÄ pedagogics from videos-videos as support for professional development. Jyväskylän ammattikorkeakoulu [JAMK University of Applied Sciences]. Finland. December 15th.
Körkkö, M. (2016). Initial teacher education programme at the University of Lapland and National core curriculum for basic education. The presentation at the University of Lapland, Faculty of Education, Rovaniemi, Finland. 23rd of March.
Körkkö, M. (2014). Koulumuistojen ja opetusharjoitteluiden merkitys luokanopettajaopiskelijoiden opettajuuden rakentumisessa [The meaning of school memories and practicum sessions in teacher identity formation]. The presentation in the course of Opettajan persoonallinen ja ammatillinen kehittyminen [Teacher's personal and professional development]. Rovaniemi: University of Lapland. 4th of November.


Asiantuntijatehtävät

Activities

INTERNATIONAL ELECTRONIC JOURNAL OF ELEMENTARY EDUCATION (Journal)

Minna Körkkö (Peer reviewer)
2019

JOURNAL OF EARLY CHILDHOOD TEACHER EDUCATION (Journal)

Minna Körkkö (Peer reviewer)
2018 → …

TEACHING AND TEACHER EDUCATION (Journal)

Minna Körkkö (Peer reviewer)
2017 → …

Activities

Communicating Arctic Change - Successes and Challenges of Effective Science Communication from Multiple Perspectives

Minna Körkkö (Organiser)
31 Mar 20177 Apr 2017

Kasvatustieteen päivät 2016

Minna Körkkö (Organiser)
17 Nov 201618 Nov 2016

ID: 344804